Postanowienia ogólne

  1. Ogólne Warunki Handlowe (OWH) stanowią integralną część Umowy / Zamówienia i zawierają szczegółowe warunki jej wykonania oraz prawa i obowiązki Stron.
  2. W kwestiach nieuregulowanych OWH lub Umową, zastosowanie mają aktualnie obowiązujące przepisy prawne.
  3. W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami OWH a treścią Umowy , wiążące dla Stron są postanowienia Umowy.
  4. OWH podane są do wiadomości i akceptacji Zamawiającego, najpóźniej przed podpisaniem Umowy / Zamówienia, i wiążą Zamawiającego z chwilą zawarcia Umowy / Zamówienia.

Definicje

 Zastosowane w OWH oraz w Zamówieniu pojęcia oznaczają:

  1. Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo określonych jako dni wolne od pracy;
  2. Protokół Dostawy (dowód dostawy i/lub dokument WZ) - protokół sporządzany w momencie dokonania dostawy Towaru w Miejscu przekazania Towaru Zamawiającemu;
  3. Przedmiot Umowy / Zamówienia – sprzedaż Towaru, dostawa Towaru;
  4. Strony -  Zamawiający i Dostawca;
  5. Towar - wyroby budowlane określone w Umowie / Zamówieniu, zakupione przez Zamawiającego podlegające odbiorowi na podstawie Umowy / Zamówienia;
  6. Umowa - umowa o współpracy podpisywana pomiędzy Zamawiającym a Dostawcą, której przedmiotem jest zamówienie Towaru przez Zamawiającego, odbiór zakupionego przez Zamawiającego Towaru za Wynagrodzeniem i na warunkach określonych w Umowie;
  7. Wynagrodzenie - kwota pieniężna stanowiąca równowartość ceny Towaru zgodnie z warunkami Umowy / Zamówienia;
  8. Zamawiający - klient, który dokonał zakupu Towaru i/lub podpisał Umowę / Zamówienie (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzące we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową);
  9. Zamówienie - dokument sporządzany w oparciu o informacje podane przez Dostawcę, wskazujący rodzaj i ilość Towaru zamawianego przez Zamawiającego, złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie zgodnie z warunkami handlowymi.

Podstawowe obowiązki i uprawnienia Zamawiającego

  1. Zamawiający lub osoba przez niego upoważniona zobowiązany jest do dokonania odbioru Towaru dostarczone z miejsca Odbioru / Dostawy, jego weryfikacji pod względem ilości i jakości oraz zgłoszenia  ewentualnych wad/zastrzeżeń w Protokole Dostawy (dowód dostawy i/lub dokument WZ), pod rygorem nieuwzględnienia wad Towaru zgłaszanych przez niego w późniejszym terminie.
  2. Zamawiający zobowiązany jest do dokonania odbioru Przedmiotu Umowy / Zamówienia, który przeprowadzany jest niezwłocznie po wykonaniu Przedmiotu Umowy / Zamówienia, na podstawie Protokołu Odbioru, w którym Zamawiający może zgłosić swoje zastrzeżenia (wady Towaru lub montażu). Odmowa lub uchylenie się przez Zamawiającego od podpisania Protokołu Odbioru uznaje się za równoznaczne z potwierdzeniem, że Zamawiający przyjął Przedmiot Umowy bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
  3. Zamawiający zobowiązany jest do uiszczenia Wynagrodzenia zgodnie z warunkami Umowy / Zamówienia i Oferty cenowej.

Towar

  1. realizacji Umowy / Zamówienia Towaru przez Dostawcę jest uprzednia akceptacja przez Zamawiającego treści ostatecznego Zamówienia / Umowy, przedstawionego w aktualnie obowiązującej Oferty cenowej za pomocą poczty elektronicznej.
  2. Odbiór lub Dostawa Towaru następuje po uprzednim powiadomieniu i uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.
  3. W przypadku Dostawy Towaru, i podczas nieobecności Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej, o ile zajdzie taka możliwość, odbiór Towaru następuje na podstawie jednostronnego komisyjnego odbioru przez Dostawcę . W przypadku braku możliwości dokonania odbioru w trybie wskazanym w/w zdaniu, Zamawiający może zostać obciążony kosztami dodatkowej Dostawy.
  4. Od momentu Dostawy lub Odbioru Towaru przez Zamawiającego, Zamawiający ponosi za niego odpowiedzialność.
  5. Koszt dostawy Towaru do miejsca Odbioru wliczony jest dodatkowo w Wynagrodzenie wskazane w warunkach Zamówienia oraz Oferty cenowej.

Zasady magazynowania towarów

1.    Podczas magazynowania Towar musi być starannie zabezpieczone, najlepiej przy użyciu taśmy zabezpieczającej, materiałów styropianowych oraz opakowaniowych.

2.    Konieczne jest zabezpieczenie elementów ruchomych Towaru.

3.    Gotowe Towary powinny być przechowywane w suchych pomieszczeniach, w sposób zabezpieczający przed uszkodzeniami mechanicznymi i zniszczeniem powłok. Powłoki ochronne, w tym taśmy zabezpieczające oraz folię typu “stretch”, zabezpieczające kształtowniki wyłącznie na czas magazynowania i transportu, należy niezwłocznie usunąć po otrzymaniu wyrobów.

Zasady transportu towarów

1.    Taśmę zabezpieczającą nałożoną na kształtowniki, na czas transportu i montażu, należy usunąć niezwłocznie po zakończeniu w/w czynności lub wystawieniu oklejonej powierzchni na ekspozycję promieni słonecznych.

2.    Towary mogą być transportowane dowolnymi środkami transportu, pod warunkiem zabezpieczenia przed zabrudzeniem, kurzem i możliwością uszkodzeń w czasie transportu.

3.    Towary należy przewozić w pozycji pionowej, nigdy poziomej, najlepiej bez wmontowanych szklanych materiałów wypełniających.

4.    Na czas transportu, materiały muszą być spięte pasami zabezpieczającymi i odpowiednio unieruchomione. Dodatkowo każdy z elementów powinno się zabezpieczyć przez otarciami i uszkodzeniami mechanicznymi, poprzez zastosowanie elementów izolujących.

Wynagrodzenie i koszty magazynowania

  1. Wysokość całkowitego ostatecznego Wynagrodzenia każdorazowo wynika z Umowy / Zamówienia.
  2. Zamawiający uiszcza Wynagrodzenie przelewem na wskazany przez Dostawcę rachunek bankowy.
  3. Zasady i terminy zapłaty Wynagrodzenia każdorazowo wynikają z Umowy / Zamówienia.
  4. W przypadku uchybienia w realizacji zapłaty na warunkach wskazanych w Umowie / Zamówieniu, w szczególności uprawnia Dostawcę Towaru do odmowy realizacji wydania i dostawy Towaru.
  5. W przypadku uchybiania się od Odbioru towaru na warunkach wskazanych w Umowie / Zamówieniu, Dostawca Towaru wzywa Zamawiającego do odbioru Towaru, na własny koszt i ryzyko, w terminie 7 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu wezwania.
  6. Wezwanie do odbioru Towaru przesyłane jest Zamawiającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e mail wskazany jako kontaktowy.
  7. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego w wezwaniu terminu odbioru, Dostawca Towaru, za pośrednictwem poczty elektronicznej, wzywa ponownie Zamawiającego do dokonania odbioru zamówionego Towaru, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem obciążenia Zamawiającego kosztami magazynowania, chyba że Dostawca i Zamawiający ustalą odmiennie.

Stawka VAT

  1. Przedmiotem umowy jest Dostawa Towaru, więc Wynagrodzenie objęte zostanie stawką podatku VAT w wysokości 23%.
  2. Prawo do stawki podatku VAT w wysokości 8% powstaje tylko w przypadkach, gdy jest to przewidziane przez obowiązujące przepisy prawa. Prawo do naliczenia stawki podatku VAT w wysokości 8% powstaje w odniesieniu do robót budowlano montażowych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego (lub ich części), rozumianych jako budynki stałego zamieszkania, tj. w przypadku lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 150 m2 , a w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych, jeżeli powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2.

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Zamawiającego jest:

DOORTEAM Sp. z o.o., ul. Ogrodowa 9, 62-081 Przeźmierowo, NIP 7812008633.

  • Administrator przetwarza dane osobowe Zamawiającego zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochrony danych w celu:

− zawarcia umowy kupna sprzedaży i realizacji jej postanowień, w tym wykonania obsługi posprzedażowej i reklamacji (art.6 ust. 1 lit. b RO DO),

− realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości i podatków, w tym prowadzenie dokumentacji księgowo podatkowej (art.6 ust. 1 lit. c RODO),

− dochodzenia roszczeń i ochrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

− przesyłania treści marketingowych za pośrednictwem kanału komunikacji, na który Zamawiający wyraził zgodę, w celu prezentacji ofert handlowych o produktach i usługach firmy DOORTEAM Sp. z o.o. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  • Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 6 lat liczone od dnia zawarcia Umowy lub prawomocnego zakończenia postępowania, w tym postępowania egzekucyjnego, a w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego w tym zakresie, przez okres przewidziany prawem.
  • Dane osobowe zgromadzone w celach marketingu bezpośredniego i przesyłania informacji handlowych będą przetwarzane do momentu wniesienia sprzeciwu przez Zamawiającego lub wycofania zgody na dostarczanie informacji za pomocą wybranego kanału komunikacji.
  • Dane osobowe mogą zostać ujawnione:

− zaufanym podwykonawcom, w szczególności podmiotom dostarczającym i obsługującym wybrane systemy i rozwiązania informatyczne,

− podmiotom świadczącym usługi księgowe i podatkowe,

− podmiotom świadczącym usługi kuriersko- pocztowe,

− podmiotom windykacyjnym i kancelariom prawnym.

  • Podanie danych osobowych przez Zamawiającego jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania przedmiotu Umowy.
  • W procesie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania.

Siła Wyższa

  1. Przez Siłę Wyższą rozumie się zdarzenia pozostające poza kontrolą każdej ze Stron , których nie mogły one przewidzieć w momencie negocjowania lub podpisywania Umowy / Zamówienia, ani im zapobiec, a które zakłócają lub uniemożliwiają realizację Umowy / Zamówienia, w szczególności ograniczenie działalności Dostawcy przez organy państwowe lub z upoważnienia tych organów.
  2. W przypadku zaistnienia Siły Wyższej, która uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przez Dostawcę Umowy, Dostawca zobowiązuje się niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni, powiadomić Zamawiającego o zaistniałych okolicznościach i przewidywanym terminie  ich ustania.
  3. W przypadku opóźnienia terminu dostawy Towaru, Strony po ustaniu Siły Wyższej, ponownie określą terminy realizacji Przedmiotu Umowy.

Postanowienia końcowe

  1. Ewentualne spory mogące wyniknąć z Umowy podlegają rozstrzygnięciu sądu właściwy ze względu na siedzibę Dostawcy.
  2. Jeżeli którekolwiek z postanowień OWH lub Umowy / Zamówienia zostanie uznane za naruszające przepisy obowiązującego prawa lub innych mających zastosowanie i wiążących regulacji, postanowienie takie zostanie uznane za niebyłe lub usunięte z OWS lub Umowy , które w pozostałej części będą w dalszym ciągu w pełni wiążące dla Stron , a postanowienie usunięte będzie uważane za nigdy w OWH lub Umowie niezamieszczone; nie wpływa to na ważność pozostałej części OWH lub Umowy. Strony zobowiązują się w takim przypadku negocjować w dobrej wierze w celu zastąpienia usuniętego z Umowy postanowienia innym alternatywnym zapisem satysfakcjonującym dla obu Stron.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram